ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ 2021 – 2022

ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ

ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ   Κείμενα-σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός, Μαριάννα Κάλμπαρη, Βασίλης Μαυρογεωργίου        ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ     Κείμενα-σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός, Μαριάννα Κάλμπαρη, Βασίλης Μαυρογεωργίου    ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΦΡΥΝΙΧΟΥ, Πρεμιέρα 19 Απριλίου        Υπό τη θεματική «Βία παντού», συγγραφείς που έχουν επίσης την ιδιότητα του/της σκηνοθέτη/τιδας αλλά και του/της ηθοποιού εργάζονται και συν-εργάζονται την περίοδο 2021-23 πάνω στην συγγραφή́ και την παρουσίαση νεοελληνικών κειμένων που μιλούν για τη φανερή και κρυμμένη βία που υπάρχει παντού γύρω μας. Η αρχή έγινε με το “Cry” της Λένας Κιτσοπούλου (πρώτη παρουσίαση Ιανουάριος 2022) και το “Motel” του Βασίλη Μαυρογεωργίου (πρεμιέρα 1η Απριλίου 2022). Το έργο «Υπερβολές» (προσωρινός τίτλος) επιθυμεί να οδηγήσει αυτό το μοντέλο συνεργασίας και δημιουργίας ένα βήμα παραπέρα, συνενώνοντας τρεις συγγραφείς-σκηνοθέτες που συμμετέχουν επιπλέον στο πρόγραμμα «Δραματουργία τώρα» και καλούνται τώρα να συνεργαστούν γράφοντας και να σκηνοθετώντας τρία μονόπρακτα πάνω στη θεματική της βίας που θα παρουσιαστούν σε ενιαία παράσταση. Στόχος είναι να γεννηθούν κείμενα που αντανακλούν τους σύγχρονους προβληματισμούς της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας κοινωνίας μέσα από μια διαφορετική "συν-εργατική"προσέγγιση και διαδικασία που συσπειρώνει μια ομάδα καλλιτεχνών στο Θέατρο Τέχνης.  Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ                                                     

ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΥΓΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟΥ

  ΕΦΗΒΙΚΗ ΣΚΗΝΗ :«ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΥΓΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟΥ»   ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Προσαρμογή-ερμηνεία-τραγούδι (αλφαβητικά): Κωνσταντίνος Ευστρατίου, Αμαλία Τσεκούρα. Συνεργάτης σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Τάκαλου Δραματουργία-σκηνοθετική επιμέλεια: Μαριάννα Κάλμπαρη Μουσική σύνθεση-ενορχήστρωση: Θοδωρής Αμπαζής Σκηνογραφική επιμέλεια-κοστούμια: Σοφία Αρβανίτη-Φλώρου Επιμέλεια φωτισμού: Στέλλα Κάλτσου    ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ  2022-23  «ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΛΥΓΕΡΕΣ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟΥ»   Το Θέατρο Τέχνης (ΥΠΟΓΕΙΟ, Πεσμαζόγλου 5) παρουσιάζει από τις 5 Νοεμβρίου μια πρωτότυπη παράσταση με δημοτική ποίηση, αφήγηση, ζωντανή μουσική και τραγούδια που απευθύνεται και σε εφήβους-παιδιά από 11 ετών με τίτλο: «Το γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου». Η παράσταση, επιθυμεί να μυήσει μικρότερους και μεγαλύτερους θεατές στην απαράμιλλη ομορφιά της δημοτικής ποίησης που αποτυπώνει την κοινωνία, τα ήθη, τη θέση της γυναίκας και του άντρα στην λαϊκή παράδοση, πυροδοτώντας παράλληλα τον σύγχρονο προβληματισμό και τη συζήτηση γύρω από τα στερεότυπα των φύλων, τις διακρίσεις, τις προκαταλήψεις, την έμφυλη βία στην ελληνική κοινωνία σήμερα. Η πρώτη εκδοχή της παράστασης πρωτοπαρουσιάστηκε με επιτυχία στο πλαίσιο της διοργάνωσης του Υπουργείου Πολιτισμού «ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» σε δραματουργία-σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη και πρωτότυπη μουσική που συνδυάζει παραδοσιακούς ήχους με σύγχρονα ακούσματα του Θοδωρή Αμπαζή. Η νέα εκδοχή για παιδιά-εφήβους παρουσιάζεται σε νέα προσαρμογή /ερμηνεία των Αμαλία Τσεκούρα και Κωνσταντίνου Ευστρατίου με συνεργάτη σκηνοθέτη την Κωνσταντίνα Τάκαλου. Η παράσταση θα παίζεται κάθε Σάββατο στις 5μμ στο Υπόγειο και είναι ειδικά σχεδιασμένη για να μεταφέρεται σε χώρους σχολείων. Η συγκλονιστική ιστορία της γυναίκας του Πρωτομάστορα που θυσιάζεται από τον άντρα της προκειμένου να στεριώσει επιτέλους το γεφύρι της Άρτας «που ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζόταν» (το ομώνυμο δημοτικό τραγούδι συμπεριλαμβάνεται στην ύλη Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Γ΄ Γυμνασίου), γίνεται οδηγός για ένα συναρπαστικό ταξίδι με πρωταγωνίστριες τις «Λυγερές του Κάτω Κόσμου» , τις νεαρές γυναίκες που για αιώνες θυσιάζονταν για χάρη της οικογένειας και της κοινωνίας είτε μεταφορικά, είτε κυριολεκτικά όπως η «Λυγερή» του Γεφυριού της Άρτας. Με χιούμορ και ευρηματικότητα, παντρεύοντας παλιούς και νέους κώδικες, οι δύο ηθοποιοί-τραγουδιστές, δίνουν φωνή μέσα από γνωστά και άγνωστα δημοτικά τραγούδια αλλά και πρωτότυπα κείμενα, στις «Λυγερές του Κάτω Κόσμου», όλες εκείνες τις νεαρές γυναίκες της δημοτικής ποίησης που «αδικοσκοτώθηκαν» για λόγους τιμής ή θυσίας, όπως πρόσταζαν τα ήθη μιας εποχής που δυστυχώς, όπως προδίδει και η επικαιρότητα, δεν είναι ούτε ξεχασμένη, ούτε μακρινή. Η ισχυρότερη μορφή ανάμεσα σε όλες τις «αδικοθανατισμένες» είναι η ίδια η Λυγερή του «Γιοφυριού της Άρτας» στην οποία επικεντρώνεται το μεγαλύτερο μέρος της παράστασης, όπου τραγουδιέται το ομώνυμο δημοτικό πλαισιωμένο από διαλογικά μέρη που ζωντανεύουν τον μύθο και τους πρωταγωνιστές του. Με λεπτότητα και σεβασμό απέναντι στους εφήβους, η παράσταση θίγει τα ζητήματα της (αν)ισότητας, της διαφορετικότητας, της καταπίεσης που έχουν υποστεί άνδρες και γυναίκες από τα πατριαρχικά στερεότυπα καθώς και το φλέγον ζήτημα της έμφυλης βίας σε κάθε της μορφή. Σε μια κοινωνία που αλλάζει και επιτέλους καταγγέλλει πολύ περισσότερο απ΄ότι στο παρελθόν τη βία και την κακοποίηση, ενώ ταυτόχρονα συνταράσσεται από περιστατικά ακραίας βίας κατά των γυναικών, είναι εξαιρετικά σημαντικό να μιλήσουμε με ένα σύγχρονο τρόπο στους εφήβους για τις ρίζες των ηθών της ελληνικής κοινωνίας, μιας κοινωνίας που οφείλει σήμερα να προσφέρει ίσες ευκαιρίες, δικαιοσύνη και ασφάλεια σε όλα τα μέλη της. Η παράσταση είναι ειδικά σχεδιασμένη για να μεταφέρεται και να παρουσιάζεται εύκολα σε χώρους σχολείων. Μετά την παράσταση μπορεί να ακολουθήσει συζήτηση με τους εφήβους πάνω στην ιστορία και την επιρροή της δημοτικής ποίησης, τα ήθη, τα έθιμα, τη θέση της γυναίκας αλλά και του άντρα, τα πρότυπα και τις προκαταλήψεις που διαμόρφωσαν την κοινωνία προηγούμενων αιώνων και που αλλάζουν- ή καλούνται να αλλάξουν- σήμερα. Παραστάσεις: Από Σάββατο 5 Νοεμβρίου έως Σάββατο 17 Δεκεμβρίου στις 5μμ, στη σκηνή του Υπογείου, Πεσμαζόγλου 5 Διάρκεια παράστασης: 60΄   Γενική είσοδος: 12 ευρώ Ομαδικές κρατήσεις( 8+ ατόμων): 10 ευρώ   Τηλεφωνικές κρατήσεις από 1η Οκτωβρίου: Πρωϊνά: 10-1μ.μ. τηλ. 210 3228706 (Δευτέρα έως Παρασκευή) Απόγευμα: 5-10μ.μ. τηλ. 210 3222464 (καθημερινά)   Κρατήσεις για οργανωμένες πρωϊνές παραστάσεις στο θέατρο για σχολεία-συλλόγους σε ειδικές τιμές: τηλ. 210-8665144, 210-8674657, theatropol@otenet.gr    Για παραστάσεις σε σπίτια, εταιρικόevent κ.ά.: τηλ. 6942473996 , eugenia@vegghera.gr   Αγορά Εισιτηρίου                                                                                                                                     

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ Νικολάι Τσερνισέφσκι Θεατρική μεταφορά των Έλλη Παπακωνσταντίνου/Δήμητρα Κονδυλάκη   Σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου Δραματουργία: Δήμητρα Κονδυλάκη - Έλλη Παπακωνσταντίνου Παίζουν(αλφαβητικά): Κατερίνα Μαούτσου, Κώστας Νικούλι, Γιώργος Νούσης, Σοφία Πριόβολου        ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ Νικολάι Τσερνισέφσκι    Θεατρική μεταφορά των Έλλη Παπακωνσταντίνου/Δήμητρα Κονδυλάκη , Σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου   ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟ, Πρεμιέρα 10 Μαίου         Πόσο ελεύθεροι και ελεύθερες είμαστε να ορίζουμε τη μοίρα και την ταυτότητά μας; Τι μπορούμε να αντιτάξουμε ως βίωμα και ως τρόπο ζωής στη σημερινή αναδίπλωση των αξιών, στην όλο και μεγαλύτερη συντηρητικοποίηση της δυτικής κοινωνίας; Με τέτοια ερωτήματα προσεγγίζεται το εμβληματικό Τι να κάνουμε; (1863) του Ρώσου φιλοσόφου Νικολάι Τσερνισέφκσι που εξερευνά τη διλημματική φύση του έρωτα συνδέοντάς την με την ευρύτερη ηθική στάση του καθενός και τις επιλογές του στο κοινωνικό πεδίο και στην οικογένεια. Η παράσταση αντλεί έμπνευση και υλικό από το μυθιστόρημα του Τσερνισέφσκι για να συνομιλήσει με τον σημερινό θεατή και να αμφισβητήσει τα σημερινά κοινωνικά «αδιέξοδα», που εξακολουθούν να βασίζονται σε διαχρονικά, πατριαρχικά στερεότυπα. Με έμφαση στη χρήση realtimevideo που αποτελεί και το κύριο μέσο αφήγησης, χρησιμοποιείται πότε θεατρική γλώσσα και πότε κινηματογραφική: οι τέσσερις ηθοποιοί «γυρίζουν» επιλεγμένες σκηνές με την τελική εικόνα να συνθέτει κινηματογραφικά στιγμιότυπα «εποχής» με ζωντανό λόγο. Επιχειρώντας να αιχμαλωτίσει την ερωτική, υπαρξιακή και πολιτική διάσταση που διασταυρώνονται σε μια δύσκολη πορεία γυναικείας χειραφέτησης, το σκηνικό έργο διατυπώνει ένα σημερινό «τι να κάνουμε;», ποιοι και ποιες είμαστε, ποιοι και ποιες θέλουμε να είμαστε, μέσα από μια προσωπική και βιωματική οπτική.  Μια παραγωγή της ODC Ensemble που επιχορηγείται από το ΥΠΠΟΑ                                                   

ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ | Παιδική Σκηνή

ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ  σε θεατρική διασκευή από το ομώνυμο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν   Σκηνοθεσία Κωνσταντίνος Ευστρατίου   Θεατρική διασκευή: Εύα ΣτυλάντερΣκηνοθεσία, στίχοι, μουσική: Κωνσταντίνος ΕυστρατίουΣκηνικά, κοστούμια, κατασκευές: Μυρτώ ΚοσμοπούλουΚατασκευές κοστουμιών: Μάρθα Χαραλαμπίδου (where is the cat?)Σύνθεση εικόνων σκηνικου: Εύα ΑνδρονικίδουΕπιμέλεια κειμένου: Κατερίνα ΧαλκούτσουΦωτογραφίες: Χρήστος Συμεωνίδης   Παίζουν: Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Ευστρατίου, Ιωάννα Μπιτούνη      «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα» για δεύτερη συνεχή χρονιά! Eνα «μιούζικαλ τσέπης» σε νέα θεατρική διασκευή του γνωστού παραμυθιού του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (από Οκτώβριο - σε επιλεγμένες ημερομηνίες - σε χώρο του σχολείου, για παιδιά 3-10 ετών) Η μεγάλη επιτυχία της περσινής χρονιάς συνεχίζει το ταξίδι της με πολύ χιούμορ, δράση, «τρέλα», πρωτότυπη μουσική, υπέροχα τραγούδια και χορογραφίες, ευρηματικά σκηνικά και πολύ εντυπωσιακά κοστούμια. Μια παράσταση που αγαπήθηκε πολύ από τα παιδιά της πρωτοβάθμιας και σχεδιάστηκε ειδικά για να μεταφέρεται σε χώρους σχολείων. Το έργο μιλάει για την ματαιότητα της αυταρέσκειας και της υπερβολικής ενασχόλησης με την εξωτερική μας εμφάνιση, για την κολακεία και το ψέμα, για την εξουσία. Πόσο δύσκολο είναι να πούμε την αλήθεια όταν το ψέμα «φαινομενικά» αναδεικνύει την εξυπνάδα μας στους άλλους; Πότε τελικά είναι καλό για μας και τους άλλους να λέμε – ή να μην λέμε - την αλήθεια; Παρέχεται Εκπαιδευτικό Υλικό Μετά την Παράσταση (με mail). Σκηνοθεσία- μουσική- στοίχοι τραγουδιών: Κωνσταντίνος Ευστρατίου, Μετάφραση- Θεατρική διασκευή: Εύα Στυλάντερ, Σκηνικά- κοστούμια: Μυρτώ Κοσμοπούλου, Χορογραφίες- κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα, Επιμέλεια κειμένου: Κατερίνα Χαλκούτσου. Παίζουν: Κωνσταντίνος Ευστρατίου, Ιωάννα Μπιτούνη, Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος. Πρωινές καθημερινές παραστάσεις σε εσωτερικό- ή εξωτερικό- χώρο του σχολείου με ειδικές τιμές, κατόπιν συνεννόησης. Για πληροφορίες– ομαδικές κρατήσεις, ή πρόσκληση για να παρακολουθήσετε όποια/ες από τις παραστάσεις επιθυμείτε σε επιλεγμένες ημερομηνίες (κάθε πρόσκληση ισχύει για δύο άτομα): Εύα Στυλάντερ, στα τηλέφωνα: 210-8674657, 210-8665144 (Δευτ-Παρ 9.30-14.30), mail:theatropol@otenet.gr         

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ-ΕΙΡΗΝΗ, Αριστοφάνη

  «ΕΙΡΗΝΗ» , Αριστοφάνη (από 5 ετών)   ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: Απόδοση-διασκευή-σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου Μουσική: Νίκος Κυπουργός  Σκηνικά-κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης Χορογραφίες: Πάρης Μαντόπουλος  Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου Βοηθοί σκηνοθέτη: Καλή Βοϊκλή,  Στάθης Γεωργαντζής Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Νίκος Μαρνάς , Μαριλένα Μόσχου, Ελευθερία Παγκάλου, Δήμητρα Σταύρου, Νίκος Στεργιώτης. Μουσικός επί σκηνής: Γιώργος Φουντούκος     «ΕΙΡΗΝΗ»Αριστοφάνη  (από 5 ετών) Αγορά Εισιτηρίου   ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΦΡΥΝΙΧΟΥ: Από 30 Οκτωβρίου έως 9 Απριλίου Παραστάσεις: κάθε Κυριακή στις 11.00 και 15.00   Ο Βασίλης Μαυρογεωργίου διασκευάζει και σκηνοθετεί με ιδιαίτερο χιούμορ ειδικά για μικρότερες ηλικίες την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη, στήνοντας μια ευφάνταστη παράσταση-παιχνίδι που δίνει έμφαση στους υψηλής τεχνικής, θεατρικούς μηχανισμούς του Αριστοφάνη, με σκοπό να αναδυθεί το θέατρο στην πιο αγνή του μορφή. Η ομορφιά της ελευθερίας, η δύναμη της ομαδικότητας, της ομόνοιας, της αλληλεγγύης, του σεβασμού απέναντι στο συνάνθρωπο και τη φύση, αναδεικνύονται με γέλιο, κέφι, φαντασία, χορό και τραγούδια, σε ζωντανή μουσική του Νίκου Κυπουργού και στίχους Βασίλη Μαυρογεωργίου. Στην ταραγμένη και αβέβαιη εποχή μας, η παράσταση αυτή επιθυμεί να μάθει στους μικρότερους και να θυμίσει στους μεγαλύτερους πόσο πολύτιμη η ειρήνη και πόσο σημαντικό είναι να τη διεκδικούμε, να την κατακτάμε και να την προστατεύουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Ειρήνη» του Αριστοφάνη πρωτοπαρουσιάστηκε από το Θέατρο Τέχνης στην ιστορική παράσταση του 1977 σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, που με αφορμή τα 80χρονα γενέθλια του οργανισμού, θα θυμηθούμε μέσα από ένα τιμητικό μίνι αφιέρωμα-έκθεση στο φουαγιέ του θεάτρου.    Ειδική προσφορά μέχρι την Κυριακή 23 Οκτωβρίου: γενική είσοδος 10 ευρώ Κρατήσεις για οργανωμένες πρωϊνές παραστάσεις στο θέατρο για σχολεία-συλλόγους σε ειδικές τιμές: τηλ. 210-8665144, 210-8674657, theatropol@otenet.gr                                                                                                                                       

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΦΡΥΝΙΧΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΦΡΥΝΙΧΟΥ Με τον Θοδωρή Βουτσικάκη Καλλιτεχνική επιμέλεια: Λίνα Νικολακοπούλου          ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΦΡΥΝΙΧΟΥ Με τον Θοδωρή Βουτσικάκη    Καλλιτεχνική επιμέλεια: Λίνα Νικολακοπούλου   ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΦΡΥΝΙΧΟΥ, Μάρτιος-Απρίλιος     Μετά την επιτυχημένη συνεργασία της περσινής χρονιάς, ο Θοδωρής Βουτσικάκης και η Λίνα Νικολακοπούλου επιστρέφουν με μια νέα μουσική παράσταση που μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα των παλιών μπουάτ με τραγούδια που μαγεύουν και συγκινούν.                                                   

ΜΟΤΕΛ του Βασίλη Μαυρογεωργίου

ΜΟΤΕΛ Βασίλης Μαυρογεωργίου   Κείμενο- Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου Μουσική: Νίκος Κυπουργός Σκηνικά - Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης Σχεδιασμός Φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου Επιμέλεια Κίνησης: Πάρης Μαντόπουλος Σκηνική Πάλη: Θάνος Δερμάτης Βοηθός Σκηνοθέτη: Καλή Βοϊκλή Βοηθός Σκηνογράφου-Ενδυματολόγου: Μαρία Παπαδοπούλου Κατασκευή Σκηνικού: Νίκος Δεντάκης Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης Εκτέλεση Παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου Παίζουν (αλφαβητικά): Κλέλια Ανδριολάτου, Ευγενία Αποστόλου, Ιωάννα Μαυρέα, Άγγελος Μπούρας, Ελευθερία Παγκάλου, Χρήστος Σαπουντζής      ΜΟΤΕΛ του Βασίλη Μαυρογεωργίου     Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν   Βασίλης Μαυρογεωργίου ΜΟΤΕΛ 2ος χρόνος Πρεμιέρα Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022 Αγορά Εισιτηρίου    Μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε κατά την πρώτη παρουσίαση του την άνοιξη του 2022, το εξαιρετικό θρίλερ επανέρχεται με ανανεωμένη διανομή. Κάπου μακριά, στη μαύρη ερημιά υπάρχει ένα φτηνό μοτέλ. Κάποιοι άνθρωποι ζουν σ’ αυτό, κάποιοι πεθαίνουν, και κάποιοι είναι απλώς περαστικοί. Γύρω του ένα πυκνό δάσος, μια σκοτεινή λίμνη και μια μικρή πόλη, γεμάτη μυστικά. Οι κάτοικοι ζουν μια απλή ζωή, κι έχουν μεταξύ τους μια άρρητη συμφωνία: κανείς δεν μιλάει γι’ αυτά που όλοι ξέρουν. Όμως χρειάζεται μόνο ένα μικρό σπρώξιμο για να διαλυθεί μια ολόκληρη κοινωνία. Μια νέα γυναίκα δολοφονείται στο δωμάτιο νούμερο πέντε και γίνεται η πέτρα που ταράζει τα νερά της λίμνης και φέρνει στην επιφάνεια αλήθειες θαμμένες πολύ βαθιά. Από αυτές που κρύβουμε κι από τους ίδιους μας τους εαυτούς. Το νέο έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου κινείται από τους αντιήρωες. Ένα κορίτσι που φαίνεται λίγο επικίνδυνο, λίγο διαταραγμένο στα μάτια των “φυσιολογικών”. Ένας άντρας που κάνει ένα περίεργο επάγγελμα, περιπλανιέται από τόπο σε τόπο, και αναλαμβάνει να “επιδιορθώσει” χώρους όπου έχουν γίνει άγρια εγκλήματα. Οι δυο τους βάζουν σε δοκιμασία τις συμβάσεις της κοινωνίας που τους περιβάλλει. Ξετυλίγουν το νήμα της ιστορίας από τον σκληρό ρεαλισμό στη μαγεία της κάθαρσης. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα-Τρίτη στις 21.00 Τιμές εισιτηρίων: 17 ευρώ/ 15 ευρώ μειωμένο/ 12 ευρώ ομαδικές κρατήσεις/ 5 ευρώ ατέλεια Ειδικές τιμές: Μέχρι 31 Οκτωβρίου προπώληση 15 ευρώ                                                     

ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ. Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν

ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ. Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν   Με κείμενα του Σαίξπηρ Δραματουργία – Σκηνοθεσία: RMSMATAROA – Ακύλλας Καραζήσης   Την ομάδα RMSMATAROA αποτελούν οι: Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου, Κωνσταντίνος Πλεμμένος        ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ. Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν   Με κείμενα του Σαίξπηρ    Δραματουργία – Σκηνοθεσία: RMS MATAROA – Ακύλλας Καραζήσης  ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΦΡΥΝΙΧΟΥ, Πρεμιέρα 4 Μαίου       Συμπίλημα των σαιξπηρικών έργων, Οι Εύθυμες Κυράδες του Ουίνδσορ, Ερρίκος ΙV, πρώτο και δεύτερο μέρος, και Ερρίκος V Η ομάδα RMSMATAROA επιστρέφει την άνοιξη στο Θέατρο Τέχνης για την πρώτη της αναμέτρηση με τον ποιητικό λόγο του Σαίξπηρ, επιχειρώντας να ανακαλύψει έναν νέο λειτουργικό τρόπο σκηνικής προσέγγισης του σαιξπηρικού κόσμου και των παραδοξοτήτων του. Ακολουθώντας την πορεία των εμφανίσεων του Φάλσταφ, ενός από τους πιο αγαπημένους θεατρικούς χαρακτήρες των σαιξπηρικών έργων, αναζητάμε να κατανοήσουμε την πορεία ενός ανθρώπου μέσα από τα ψυχικά χαρακτηριστικά και συμπεριφορές, που τον κάνουν ταυτόχρονα ευχάριστο και απεχθή, ρήτορα και φαφλατά, κακότροπο και ευσυγκίνητο. Σαν ένας μίτος που διαπερνά αυτά τα τέσσερα θεατρικά έργα, ο Φάλσταφ μας οδηγεί στον λαβύρινθο της αγγλικής ιστορίας, αναδεικνύοντας ζητήματα όπως, ο ζόφος της Ιστορίας, η πάλη για Εξουσία, η προδοσία, η εκδίκηση κι η γυναικεία χειραφέτηση. Μέσα από τον παιγνιώδη χαρακτήρα της Φάρσας, θα επιχειρήσουμε να συνθέσουμε ένα σύγχρονο σκηνικό συμβάν, απαλλαγμένο από φοβίες και δογματισμούς Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ                                                     

Η ΣΤΕΛΛΑ ΜΕ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ

Η ΣΤΕΛΛΑ ΜΕ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ Ιάκωβου Καμπανέλλη   Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας   Σκηνοθεσία- μουσική επιμέλεια: Γιάννος Περλέγκας Σκηνικά: Γιάννος Περλέγκας - Λουκία Χουλιάρα Κουστούμια: Λουκία Χουλιάρα Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας Βίντεο: Μαρία Αθανασοπούλου Μουσική διδασκαλία: Στράτος Γκρίντζαλης Εκτέλεση παραγωγής: Αλεξάνδρα Χάμπαση Βοηθός σκηνοθέτη: Πίνα Κούλογλου   Παίζουν (αλφαβητικά):  Ανθή Ευστρατιάδου, Σοφία Κόκκαλη, Κατερίνα Λυπηρίδου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Γιάννος Περλέγκας, Εύη Σαουλίδου, Θοδωρής Σκυφτούλης, Μιχάλης Τιτόπουλος Μουσικός επί σκηνής: Στράτος Γκρίντζαλης      «Η ΣΤΕΛΛΑ ΜΕ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ» , Ιάκωβου Καμπανέλλη Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας   ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΦΡΥΝΙΧΟΥ, 4 Νοεμβρίου – 22 Ιανουαρίου Παραστάσεις: Τετάρτη και Κυριακή 19.00, Πέμπτη 21.00, Παρασκευή και Σάββατο 20.30   Αγορά Εισιτηρίου    Στο πλαίσιο του έτους Καμπανέλλη, το Θέατρο Τέχνης, που υπήρξε η πρώτη «στέγη» του μεγάλου θεατρικού συγγραφέα, συμπράττει με το Εθνικό Θέατρο προκειμένου να τιμήσουν από κοινού τη μνήμη του, με ένα εκ νέου ανέβασμα της Στέλλας με τα κόκκινα γάντια, σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.Στο συνοικιακό υπαίθριο «Νυχτερινό κέντρο η Μαρία» τραγουδάει η Στέλλα, μια γυναίκα ανεξάρτητη, ανυπότακτη και αδιάφορη για τον κοινωνικό αντίκτυπο που προκαλεί η ελεύθερη ζωή της. H Στέλλα επιμένει να ορίζει η ίδια τον εαυτό της, να ζει τον έρωτα χωρίς όρια και να μην συμβιβάζεται με τα κοινωνικά «πρέπει». Στο πρόσωπο του Μίλτου, η Στέλλα θα βρει το αρσενικό αντίρροπο του δικού της δαιμονίου. Ο έρωτάς τους θα τους οδηγήσει αναπόφευκτα σε σύγκρουση καθώς ο Μίλτος θα προσπαθήσει, προτείνοντάς της γάμο, να υποτάξει την ελεύθερη φύση της. Η Στέλλα εγκαταλείπει τον Μίλτο στα σκαλιά της εκκλησίας και με την απόφασή της αυτή προσβάλει τόσο την «ανδρική τιμή» του, όσο και τις κατεστημένες αντιλήψεις του κοινωνικού τους περιγύρου. Ο δρόμος του αίματος που από καιρό έχει ανοίξει, τώρα πρέπει να κλείσει. Ένα «άγριο γλέντι, ακόμα πιο άγριο», όπως προειδοποιεί ο Μίλτος, ετοιμάζεται…Η πρώτη εκδοχή της παράστασης, λόγω πανδημίας δεν συνάντησε ποτέ ζωντανά το κοινό. Παρουσιάστηκε το 2020 από το Εθνικό Θέατρο διαδικτυακά και για μια μόνο φορά. Φέτος, ο σκηνοθέτης επιχειρεί με μικρή αλλαγή στη διανομή, μια νέα προσέγγιση της παράστασης ειδικά για τη σκηνή της Φρυνίχου.Το έργο, γραμμένο το 1954, είναι κυρίως γνωστό από την κινηματογραφική του εκδοχή, που σημείωσε τεράστια επιτυχία μέσα από την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη. Στην παράσταση, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννου Περλέγκα, η τραγική ερωτική ιστορία διαδραματίζεται μέσα σε έναν κόσμο που με τα ρεμπέτικα τραγούδια και το γλέντι προσπαθεί να αποδράσει από την καταπιεστική καθημερινότητα, τα έμφυλα στερεότυπα και την βαθιά οικονομική κρίση μιας κοινωνίας που αναζητά την ταυτότητά της ενώ παλεύει να ανακάμψει από τα ερείπια του Εμφυλίου. Η παράσταση είναι συμπαραγωγή του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ με το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ                                                 

Η ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ

Η ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ Αλμπέρ Καμύ Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος   Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς   Μετάφραση: Μαριάννα Κάλμπαρη Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη Μουσική: BlaineL. Reininger Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα Οργάνωση Παραγωγής: Ηρώ Λέφα Βοηθοί σκηνοθέτη: Χαρίκλεια Πετράκη, Νεφέλη Βλαχοπαναγιώτη   Παίζουν(αλφαβητικά): Μαριάννα Κάλμπαρη, ΦλομαρίαΠαπαδάκη, Πηνελόπη Τσιλίκα, Αναστάσης Ροϊλός, BlaineL. Reininger      Η ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ  Αλμπέρ Καμύ Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος   Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς    ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΦΡΥΝΙΧΟΥ, 3 Φεβρουαρίου – 9 Απριλίου Παραστάσεις: Τετάρτη και Κυριακή 19.30, Πέμπτη και Παρασκευή 20.30, Σάββατο 21.00      Ο Γιάννης Χουβαρδάς, επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης με ένα έργο-μελέτη πάνω στη σύγκρουση του ανθρώπου με το μοιραίο και τις τραγικές συνέπειες ενός αθώου λάθους στην επικοινωνία: την εμβληματική και ελάχιστα παιγμένη στην Ελλάδα «Παρεξήγηση» του νομπελίστα Αλμπέρ Καμύ. Ένας γιος επιστρέφει μετά από 20 χρόνια οικειοθελούς εξορίας στην Αφρική στην πατρίδα του, κάπου στην κεντρική Ευρώπη, για να βρει ξανά τη μητέρα και την αδερφή του. Συνοδεύεται από την νεαρή γυναίκα του, αλλά επιμένει να εμφανιστεί μόνος του και να μην ανακοινώσει εξαρχής την πραγματική του ταυτότητα. Απόφαση μοιραία, γιατί οι δύο γυναίκες, που διατηρούν ένα μοναχικό πανδοχείο, δολοφονούν και ληστεύουν τους πελάτες τους προσπαθώντας να επιβιώσουν και θρέφοντας την ελπίδα να φύγουν μια μέρα σε έναν μακρινό τόπο με “ήλιο και θάλασσα”. Το θέματα που αναδεικνύει το έργο είναι τόσο επίκαιρα σήμερα όσο ποτέ: τα συναισθήματα του εγκλωβισμού και της απομόνωσης, ο πόθος για μια αληθινή ζωή που βρίσκεται πάντα κάπου αλλού, η αποξένωση από τον ίδιο μας τον εαυτό, το παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα σ’ ένα αδιάφορο σύμπαν, η αδυναμία επικοινωνίας ανάμεσα στους πιο κοντινούς μεταξύ τους ανθρώπους -τα μέλη μιας οικογένειας- που φτάνει εδώ στην απόλυτα τραγική της συνέπεια, τον θάνατο.                                                     

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΗ ΒΡΕΜΗ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΗ ΒΡΕΜΗ  Ρ.Β. Φασμπίντερ   Σκηνοθεσία: Νίκος Μαστοράκης   Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας Διασκευή, Σκηνοθεσία, Σκηνικά-Κοστούμια, Μουσική Επιμέλεια: Νίκος Μαστοράκης Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας Συνεργάτης Σκηνογράφος: Σταύρος Μπαλής  Συνεργάτις Ενδυματολόγος: Άση Δημητρολοπούλου  Βοηθός Σκηνοθέτη: Μπάμπης Συμεωνίδης   Παίζουν (αλφαβητικά): Μαριάννα Δημητρίου,Άγης Εμμανουήλ, Διαμαντής Καραναστάσης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Καίτη Μανωλιδάκη, Γιωργής Τσαμπουράκης, Χάρης Τσιτσάκης.       ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΗ ΒΡΕΜΗ  Ρ.Β. Φασμπίντερ Σκηνοθεσία: Νίκος Μαστοράκης    ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟ, 25 Ιανουαρίου έως 9 Απριλίου Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 20.30, Τετάρτη και Κυριακή 19.00    Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν συμπράττει για πρώτη φορά με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης με αφορμή την παραγωγή του «Ελευθερία στη Βρέμη» του Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ που προτού ανέβει στο Υπόγειο, κάνει πρεμιέρα στις 30 Νοεμβρίου στα Χανιά. Πρόκειται για το δέκατο έκτο θεατρικό έργο του συγγραφέα, ηθοποιού, κινηματογραφικού και θεατρικού σκηνοθέτη, Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ. Η ηρωΐδα του έργου, Γκεέσε Γκότφριντ, είναι μια γυναίκα που ζει εξαρτημένη από τον πατέρα, τον σύζυγο, τον αδελφό και όποιον άλλο άντρα υπάρχει στη ζωή της. Στην προσπάθειά της να κερδίσει την ελευθερία της έρχεται σε σύγκρουση με όλο της το περιβάλλον, άντρες και γυναίκες και όταν συναντά εμπόδια και αισθάνεται ότι απειλείται, αμύνεται καταφεύγοντας σε ακραίες λύσεις, πέρα και έξω από κάθε λογική. Ο Φάσμπιντερ άντλησε έμπνευση από την πραγματική ιστορία της Γκεέσε Γκότφριντ, μιας κατά γενική ομολογία θεοσεβούς και έντιμης αστής της Βρέμης, που σκότωσε δεκαπέντε ανθρώπους. Τα εγκλήματά της Γκότφριντ αποκαλύφθηκαν το 1831. Κατόπιν αποκεφαλίστηκε στην τελευταία δημόσια εκτέλεση στη Βρέμη. Από το υλικό της αληθινής αυτής ιστορίας, ο Φάσμπιντερ πλάθει μια αλληγορία για το ρόλο της εξουσίας στις διαπροσωπικές σχέσεις υμνώντας παράλληλα την ελευθερία που κατακτάται με κάθε τίμημα.                                                     

ΑΝΤΙΓΟΝΗ

ΑΝΤΙΓΟΝΗ, του Ζαν Ανούιγ Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: Μετάφραση: Μάριος ΠλωρίτηςΣκηνοθεσία Δραματουργική Επεξεργασία: Μαρία ΠρωτόπαππαΣκηνικός χώρος-Κοστούμια: Εύα ΝάθεναΚίνηση: Κατερίνα Φωτιάδη Μουσική: ΛόλεκΦωτισμοί: Μελίνα ΜάσχαΒοηθοί Σκηνοθέτη: Δημήτρης Σταυρόπουλος, Ορέστης ΣταυρόπουλοςΒοηθός Ενδυματολόγου: Έλσα ΓκόγκογλουΦωτογραφίες προώθησης: Ρούλα ΡέβηΦωτογραφίες παράστασης: Μαριλένα ΑναστασιάδουΜακιγιάζ προωθητικής φωτογράφισης: Σίσσυ ΠετροπούλουΚοσμήματα φωτογράφισης: NoilenceVideo-trailer παράστασης: Μιχαήλ ΜαυρομούστακοςΓραφιστικά- Σχεδιασμός Αφίσας: Γιάννης ΣταματόπουλοςΕπικοινωνία παράστασης: Ανζελίκα ΚαψαμπέληΔιεύθυνση παραγωγής: Αναστασία ΚαβαλλάρηΕκτέλεση Παραγωγής: Kart Productions-Μαρία Ξανθοπουλίδου ΠΑΙΖΟΥΝ: Χρήστος Στέργιογλου, Γιάννης Τσορτέκης, Δημήτρης Μαμιός, Δημήτρης Μαργαρίτης, Ηλέκτρα Μπαρούτα και η Μαρία Πρωτόπαππα Παραγωγή: Kart Productions σε συμπαραγωγή με το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν ΑΝΤΙΓΟΝΗτου Ζαν Ανούιγ Αγορά Εισιτηρίου Μετά το πρώτο ανέβασμα στο Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης, η Μάρια Πρωτόπαππα προσεγγίζει σκηνοθετικά και ερμηνευτικά εκ νέου την «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ, σε μια παράσταση που εξελίσσει ακόμα περισσότερο την αρχική ματιά της σκηνοθέτιδος. Αναλαμβάνοντας να αρθρώσει η ίδια το μεγαλύτερο μέρος των λόγων της Αντιγόνης, η σκηνοθέτις επιχειρεί ένα σχόλιο ανάμεσα στο σημαίνον και το σημαινόμενο της ύπαρξης της ηρωίδας. Υπάρχει η Αντιγόνη και κατά πόσο είναι αληθινή η επιθυμία-ανάγκη που τη γεννά;Ερμηνεύουν ο Χρήστος Στέργιογλου, ο Γιάννης Τσορτέκης, ο Δημήτρης Μαμιός, ο Δημήτρης Μαργαρίτης, η Μαρία Πρωτόπαππα, στο πρόσωπο της οποίας ταυτίζεται ο ρόλος της σκηνοθέτιδος με το ρόλο της Αντιγόνης, τον οποίο μοιράζεται επί σκηνής με την πρωτοεμφανιζόμενη Ηλέκτρα Μπαρούτα.Πρεμιέρα: 15 Οκτωβρίου 2022.Η Αντιγόνη ως μυθικό πρόσωπο θέτει ένα γοητευτικό αίνιγμα ανά τους αιώνες. Τι την ωθεί να συγκρουστεί με την εξουσία; Η σύγκρουση αυτή δικαιολογεί τη θυσία της ζωής της; Υπάρχουν κάποια ελαφρυντικά στον Κρέοντα με τον οποίο αντιπαρατίθεται; Πόσο χρειάζεται η κάθε κοινωνία την παρουσία μιας Αντιγόνης και για ποιους λόγους πέρα από τους προφανείς; Πρώτος ο Σοφοκλής μετέφερε τον μύθο της στη θεατρική σκηνή το 441 π.Χ. και ο Γάλλος συγγραφέας Ζαν Ανούιγ τον μετάπλασε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Από το 1944 και μετά, όποτε και ανέβηκε πρώτη φορά η «Αντιγόνη» του Ανούιγ, έχει παρουσιαστεί σε θεατρικές σκηνές σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας πάντα έντονες συζητήσεις. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1946-1947 στο Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, με την Έλλη Λαμπέτη στον ομώνυμο ρόλο. Έτσι, το έργο που έφερε στην Ελλάδα ο Κάρολος Κουν επιστρέφει στο θέατρο που το ανάδειξε για 2η χρονιά, σηματοδοτώντας παράλληλα τα 80 χρόνια από την ίδρυση του Θεάτρου Τέχνης (1942-2022).Ο Κρέοντας με νόμο απαγορεύει την ταφή του αδελφού της Αντιγόνης Πολυνείκη γιατί κινήθηκε με στρατό ενάντια στην πόλη των προγόνων του και τον αδελφό του Ετεοκλή. Η Αντιγόνη θα εναντιωθεί σε αυτήν τη διαταγή. H Αντιγόνη αντι-μιλά στον Κρέοντα και η δύναμη της εκφοράς των λέξεων, η εν δυνάμει ικανότητά τους να διαμορφώνουν ή και να εκλαμβάνονται ως πραγματικότητες είναι η βασική διεκδίκηση αυτής της ανάγνωσης πάνω στην Αντιγόνη. Σημείωμα της σκηνοθέτιδοςΣε ακραίες καταστάσεις της Ιστορίας, σαν αυτή που ζούμε τώρα, κατά τις οποίες συντελούνται κοσμογονικές αλλαγές, των οποίων την επίγνωση ΔΕΝ μπορούμε να έχουμε πριν ολοκληρωθούν, σε αυτά τα Απότομα Περάσματα - Μεταλλάξεις του ιστορικού ανθρώπου, το πλαίσιο και η ανάγκη για το Συλλογικό ΣΥΝΘΛΙΒΟΥΝ τα άτομα, αλλά και το δημόσιο χαρακτήρα τους. Περνάμε απότομα στον καθηλωμένο τεχνολογικά, πολιτικά άνθρωπο, που ενώ απολαμβάνει δημόσιο λόγο, τον στερείται, όπως στερείται δημοκρατίας και ελέγχου του εαυτού και του βίου του. Πόσω δε μάλλον των ατομικών ελευθεριών και της ιδιωτικότητάς του, την στιγμή που 'ηθελημένα' βρίσκεται εκτεθειμένος μαζί με όλους, στα μάτια όλων.Οι μύθοι είναι ιστορίες που οι άνθρωποι διηγούνται ή ακούνε, μέσω των οποίων κάθε κοινωνία προσπαθεί να καταλάβει πώς είναι φτιαγμένη, τις σχέσεις της με τον εξωτερικό κόσμο και τη θέση του ανθρώπου στο σύνολο του σύμπαντος. Η αξία τους προέρχεται από το ότι τα γεγονότα, που υποτίθεται ότι εξελίχθηκαν σε μια δεδομένη στιγμή στο μακρινό παρελθόν, συγκροτούν μια δομή αναλλοίωτη στο παρόν, το παρελθόν και το μέλλον (Claude Lévi-Strauss).Ο Ανούιγ καλεί τους θεατές να σκεφτούν πάνω στο νόημα της ζωής και να αρνηθούν κάθε μορφή συμβιβασμού. Ανήκει στα έργα του Pieces noires (Μαύρα Έργα), που ήταν γεμάτα ειρωνεία και σαρκασμό. Είχε βρει τρόπο να γελάει µε την κακοτυχία: «Τα έργα µου είναι περισσότερο Μολιερικά. Χάρη στον Μολιέρο, το Γαλλικό θέατρο δεν είναι ζοφερό. Γελάμε, όπως οι φαντάροι στον πόλεμο, µε την µμιζέρια και τον τρόμο µας».Αν ήταν εύκολο να αποφασίσουμε ποια πλευρά έχει με το μέρος της το δίκαιο ή το άδικο δεν θα μιλούσαμε για τραγωδία. Η αξία της δεν έγκειται στη σύγκρουση του καλού με το κακό, της αθωότητας με την ενοχή, αλλά σε μια αντιπαράθεση ηθικών αρχών και πολιτικών θέσεων στην οποία είναι δύσκολο ο μέσος άνθρωπος να πάρει σαφή θέση. Στο ερώτημα: Αξίζει τον κόπο η θυσία της; Τα έργα του Σοφοκλή και του Ανούιγ δεν δίνουν οριστική και αδιαπραγμάτευτη απάντηση. Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Il7mliqp1msΦωτογραφίες σε υψηλή ανάλυση: https://bit.ly/3KEtnUd INFOΘέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν-Υπόγειο, Πεσμαζόγλου 5Τηλ. 210.3228706- 210.3222760Ημέρες και ώρες παραστάσεων:Πέμπτη έως Σάββατο στις 20.30Κυριακή στις 19.00Διάρκεια: 110 λεπτάΤιμές εισιτηρίων:Κανονικό: 18 ευρώΜειωμένο: 14 ευρώΑτέλεια: 7 ευρώΚάθε Πέμπτη γενική είσοδος: 14 ευρώΠροσφορά προπώλησης έως το τέλος του Σεπτεμβρίου: 15 ευρώ Προπώληση:-Στο ταμείο του Θεάτρου Τέχνης-Υπόγειο (Πεσμαζόγλου 5), τηλ 2103228706- Στο viva.grhttps://www.viva.gr/tickets/theater/antigoni-tou-anouilh/ H παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού Επικοινωνία παράστασηςΑνζελίκα Καψαμπέληt.6945798883 | akapsamb@gmail.com

PHOTOGRAPH 51, Anna Ziegler

Photograph 51 Anna Ziegler    Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς   Συγγραφέας: Anna Ziegler Μετάφραση: Αντώνης Πέρης Διανομή: Λένα Δροσάκη, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Δημήτρης Πασσάς, Δημήτρης Μαγγίνας, Μάνος Στεφανάκης Σκηνικά / Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος Μουσικός Σχεδιασμός: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου Βοηθός Σκηνοθέτη: Νεφέλη Βλαχοπαναγιώτη Φωτογράφος: Σπύρος Περδίου Επιστημονικός Σύμβουλος: Γιάννης Μπουκοβίνας, Παθολόγος Ογκολόγος, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας Παραγωγή: LEADINARTS ΑΜKE        Photograph 51 Anna Ziegler    Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Πεσμαζόγλου 5 – Αθήνα 10564 Από 28/11/22, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00    Αγορά Εισιτηρίου    Το πολυβραβευμένο έργο της Anna Ziegler, μετά τη θριαμβευτική του πορεία στο West End του Λονδίνου (βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου για την Νικόλ Κίντμαν) έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα να μας αφηγηθεί την αληθινή ιστορία της Ρόζαλιντ Φράνκλιν, της ερευνήτριας που τον Μάιο του 1952 κατάφερε πρώτη να αποτυπώσει σε μία φωτογραφία το ανθρώπινο DNA, ανοίγοντας το δρόμο στις εντυπωσιακές ιατρικές ανακαλύψεις, φάρμακα, θεραπείες και εμβόλια που έχουν γίνει σήμερα κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Όλοι οι συνεργάτες της Ρόζαλιντ έγιναν διάσημοι, πήραν Νόμπελ, αποτελούν σήμερα σημεία αναφοράς στην επιστημονική έρευνα. Η Ρόζαλιντ όμως όχι. Ίσως γιατί δεν πρόλαβε. Ίσως γιατί η ίδια δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τη δόξα. Ίσως επειδή ήταν γυναίκα.   Ένα έντονα πολιτικό μα και ταυτόχρονα ιδιαίτερα ευαίσθητο έργο γύρω από την κοινωνική ευθύνη της σύγχρονης επιστήμης, γύρω από τον αγώνα μιας γυναίκας να βρει ισότιμη θέση σε μια ανδροκρατούμενη κοινότητα, γύρω από την αφοσίωση του επιστήμονα σε ένα ευρύτερο όραμα που μπορεί να δικαιολογήσει ακόμα και την αυτοθυσία του προς χάριν της κοινής προόδου, και εν τέλει γύρω από την αυθεντικότητα του χαρακτήρα και την αναζήτηση του νοήματος στη δημιουργία και στην προσφορά. Ένα ιστορικό πρόσωπο και μια αληθινή ιστορία προς σκέψη, ανάλυση και περαιτέρω συζήτηση.   Το Photograph51 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο αναλόγιο του STAGE International Script Competition το 2008, όπου και απέσπασε το 1ο βραβείο, έκανε πρεμιέρα το 2010 στη Νέα Υόρκη αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και πλήθος διακρίσεων, για να μεταφερθεί το 2015 στο Noel Coward Theatre του Λονδίνου, δίνοντας την ευκαιρία στη Νικόλ Κίντμαν να ενσαρκώσει την Φράνκλιν και να λάβει πολλά και σημαντικά βραβεία Α΄ Γυναικείου Ρόλου.   Στην Ελλάδα θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο ιστορικό Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, από 28 Νοεμβρίου 2022 έως 4 Απριλίου 2023 (40 παραστάσεις).   Με αφορμή την παράσταση και σε συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης, τις εκδόσεις Ευρασία και την Εταιρεία Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας θα διοργανωθεί στις 19 και 20 Δεκεμβρίου 2022 στο υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, διημερίδα με τίτλο: «ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ» και αντικείμενα: α) τη συζήτηση γύρω από τον τρόπο που επηρεάζει η αλματώδης πρόοδος της βιοτεχνολογίας όχι μόνο την καθημερινότητά μας αλλά και τον τρόπο αντίληψης της κοινωνικής μας θέσης και ευθύνης, και β) την ειδικότερη θέση της γυναίκας μέσα σε αυτές τις ραγδαίες κοινωνικές αλλαγές Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού.   Τόπος και χρόνος παραστάσεων: Από 28/11/22, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00,  Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Πεσμαζόγλου 5 – Αθήνα 10564   Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά    Εισιτήρια Κανονικό: 18€ Μειωμένο: 14€ Προπώληση:      Αγορά Εισιτηρίου   Ειδικές Ευχαριστίες Παναγιώτης Μπάιζος Cosmoclinic Καθηγητής Γ.Καλκάνης Φυσικός Ευστράτιος Καπότης Πρύτανης Μελέτιος Αθανάσιος Ακμόπουλος Καθηγήτρια Ιατρικής Μαριάννα Καραμάνου Εργαστήριο Φυσικής του Τμήματος ΕΚΠΑ Μουσείο Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ)                                                   

ANAZHTΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ

ANAZHTΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ Έλσας Ανδριανού   Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής   Κείμενο: Έλσα Ανδριανού Σκηνοθεσία/ Πρωτότυπη μουσική: Θοδωρής Αμπαζής Σκηνικά-Κοστούμια: ΕλένηΜανωλοπούλου Φωτισμοί: ΑλέκοςΑναστασίου Βοηθός Σκηνοθέτη: ΕλεάναΤσίχλη   Παίζουν (αλφαβητικά): ΓιώργοςΖυγούρης,ΝέστωρΚοψιδάς, ΔανάηΣαριδάκη, κ. ά.      ANAZHTΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ Έλσας Ανδριανού   Σκηνοθεσία : Θοδωρής Αμπαζής    ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟ, Πρεμιέρα 19 Απριλίου        Ο Θοδωρής Αμπαζής και η Ομάδα «ΟΠΕRΑ» επανέρχονται στο Θέατρο Τέχνης με ένα έργο της Έλσας Ανδριανού. Το κείμενο παίζει με τις μακρινές αναμνήσεις της δραματουργικής παράδοσης που εκκινώντας από την Ορέστεια, περνά από τον στριντμπεργκικό Πατέρα και περιλαμβάνει μια πληθώρα θεατρικών μεταγραφών. Στην παράσταση, η πολυσημία της σκηνικής αφήγησης διαρθρώνεται από την οργανική συνομιλία της κυρίαρχης μουσικής με το λόγο και την κίνηση -οικείο  πεδίο της έρευνας του Θοδωρή Αμπαζή και της ομάδας. Ένας άντρας, η γυναίκα του, η αδελφή της, ό,τι υπήρξαν άλλοτε καθένας  και μαζί, η αναγκαστική συνύπαρξη, το τραυματικό παρελθόν, η ματαίωση, η συντηρητικοποίηση, ο ολοκληρωτικός πόλεμος, όλα εκβάλλουν στην ερημία της νεώτερης γενιάς που καλείται να διαχειριστεί μιαν άχαρη κληρονομιά· ένα νέο κορίτσι παγερά αδιάφορο για τον πόθο της ζωής που πάσχει από έλλειψη θράσους, ένα νέο αγόρι που εισχωρώντας σ' αυτόν κόσμο διαθέτει θράσος περισσό, ενώ μιλά παράξενα, σχεδόν “σοφός” ερήμην.  Μια κωμικοτραγική ιστορία που εκτυλίσσεται εντός της “οικογενειακής εστίας” -κάποτε πεδίον δόξης λαμπρόν προσωπικών, έμφυλων, γενεακών και πάντοτε πολιτικών συγκρούσεων, άδειο κέλυφος τώρα, όπου αντηχούν άσφαιρα πυρά σε μια φρενήρη αποδόμηση παλαιών στερεοτύπων που αντισταθμίζεται αμήχανα από την πρόχειρη εγκαθίδρυση νέων.